Daisy Kalan | Designer | Decor for kids Hungary

Daisy Kalan

Töltött Wellington

Youtubon fent lesz az elkészítési folyamat.

2018. március 17. - Daisy Kalan

Szépséges napot kívánok Nektek annak ellenére, hogy elég borús az idő..!!!:)


16:44 van, pontban délben ebédeltünk, de még csak most jutott időm arra, hogy leüljek, és Blogoljak. Videót is vettem fel a heti Vloghoz, vasárnap lehet megtekinteni a Youtube csatornámon, ami a nevem alatt Él és Virul.
Tulajdonképpen azért sem sikerült előbb leülnöm és leírnom legalább csak a receptet, mert valamiért nagyon nincsen jóban velem a telefonom, de leginkább az icloud-om, meg a tárhelyek ura.. Röviden és tömören:  Tele van a telefonom tárhelye, amivel nem is volt gond, mert szerintem miután megvásároltam a telefont rá 2 hétre már így állhatott a helyzet. Vásároltunk 200 GB icloud tárhelyet, előtte is volt 50 GB , de valamiért nem működött össze a telefonommal, így konkrétan semmi nem került oda fel, abba a bizonyos FELHŐBE.. Agyaltam, törölgettem, olvasgattam, mindenfélét ügyködtem jobbra balra a telefonommal, annak kockázatát is bevállalva, hogy minden elfog tűnni a telefonomból. Végül csak 2 hétig nem tudtam használni a fiókom, mert kitiltottak belőle. :D Majd miután sikerült belépnem, semmilyen adatot-képet- dokumentumokat nem értem el semmilyen formában több mint 2 hétig.( ohh egy jó hír, találtam űűűűűűű betűt, úgyhogy egy szinttel feljebb léptem a helye irományozás ranglétráján) Szóval, utána megvásároltuk azt a 200GB felhőcskét, hááátha kifogytam abból az 50 GB-t ból, csak nem jelzi a telefon, Én kis naiv.. Hát rosszul gondoltam. Úgyhogy ott tartok, hogy most interneten keresztül, meg USB , meg email meg minden féle össze-visszaságot használva küldözgetem fel a gépre a videokat, és a képeket, hogy eltudjak készülni a VLOGGAL  Hooolnapra.. És ami ebben minden mellett még szörnyűbb, hogy a minőség romlást iszonyatosan lehet érzékelni, majd még miután megszerkesztem vár rám egy nagy pofikára esés, hogy mi is lett belőle, és miután felment Youtube-ra ... Úgyhogy nem egy könnyű meló, tudtam, hogy nem lesz egy egyszerű dolog, telefonról gépre, majd igy tovább, de azért erre a katyvaszra ami most körülöttem zajlik, nem számitottam. És bizony sokat idegeskedem miatta, és mégsem fogyok, pedig régebben tökre használt. De bizony úgy vagyok vele, hogy megéri ezzel szenvedni, később nagyon jó lesz ezt vissza nézniük a fiúknak, alapjáraton szeretek dokumentálni mindent amit csak lehet, és ami nekik örömet okoz majd az évek múlásával. 


A lényeg, hogyha kell hajnalok hajnaláig ébren leszek ma, hogy elkészüljön időre az amit szeretnék, és amit ígértem. Viszont olyan 7-8 óra közt bemegyünk az Apple-be megkérdezni, hogy vajon miért is lehet ez ami van, kíváncsian várom a válaszukat, mert már annyi mindent megcsináltam, és olvastam, és megnéztem, hogy ténylegesen érdekel mit fognak mondani. 


Abban reménykedtem amikor a fiúkat letettem aludni 1 órakor, hogy lesz minimum 2 ha nem 3 órám arra, hogy vágjam a videót, de még emailben sem tudtam átküldeni magamnak semmit, olyan szinten tele  a tárhely, pedig úgy szerettem volna rámenteni a gépre. De ez a része megoldódott, most már csak arra van szükségem, hogy gond nélkül akár egy órás vagy másfél órás nyersanyagot is feltudjak venni. Úgyhogy szorítsatok, hogy ez minél előbb megoldódjon !! Köszönöm !

Szóval a receptecske.

Youtubon majd megnézhetitek élőben az elkészítését, de addig is megírom Nektek.

Természetesen ezt bármilyen töltelékkel elkészíthetitek, ez csak egy kiinduló pontja annak amiből ezerféle finomságot tudtok kihozni, legyen szó sósról vagy édesről.


Nézzük mi is kell hozzá:

- Leveles tészta ( aldiban/ lidlben vegán verzió beszerezhető)
- Tofu ( én a füstölttel szeretem, de most sima volt itthon )
- Rizs tejszin
- Só,bors
- Kaliforniai paprika ( én a pirosat szeretem ebbe)
- Konzerves kukorica 
- ici pici növényi tej

Elkészítés: 

1. Felkockázom a tofut, majd a kaliforniai paprikát, ezeket beleteszem egy serpenyőbe 5 evőkanál csemegekukoricával , nem teszek alá olajat, szépen össze pirítom őket kb. 7-8 percig, aztán nyakon öntöm a tejszínnel és fűszerezem. Addig főzöm míg össze nem sűrűl a tejszín.

2. Egy tepsire sütőpapírt terítek, és ráteszem a leveles tésztát. Miután már szép sűrű a töltelékünk megpróbáljuk a kiterített tészta közepébe egyengetni, majd felhajtjuk rá az egyik oldalt, majd a másikat, és össze"csípjük" a tészta széleit, hogy ne tudjon kifolyni belőle a finomság. Eleinte én úgy készítettem, hogy szemre ketté választottam a tésztát, és úgy tettem bele a tölteléket, hogy csak rá kelljen hajtani a másik oldalt, és így egy kocka formát kaptam, olyan lett mint valami lepény. Bár szerintem így jóval nehezebb szeletelni, ezért döntöttem úgy, hogy 'bejgli" formával egyszerűbb felvágni. 

3.  Mikor már megvagyunk mindennel amiket fentebb írtam, a tetejét megkenjük a növényi tejjel, és 10 percre előmelegített sütőbe tesszük.

Egy kicsit hagyjuk kihűlni, de csak azért mert úgy könnyebben fellehet vágni és szebb is lesz. Köretként bármi passzol hozzá, én első sorban rizzsel terveztem enni. Sokan nem tudják a tökéletes rizs titkát, bár mindenkinek más a tökéletes, de azért megosztanám veletek azt ami számomra a legfinomabb.

Rizs elkész
ítése:

Kis fazékba bele teszek pár csepp olajat, ezt fel forrós
ítom, és mikor már kicsit serceg az olaj, beleteszek egy pohár rizst majd megpirítom, de nem sokági csak 1-2 percet, a 2 már lehet sok is.. :) 
A következő lépés, hogy mindenképpen ugyan azzal a pohárral mérjek ki ugyan annyi vizet ameddig a rizs ért a pohárban, ebből kettőt kell majd, szóval 2 pohár vizet fogok ráönteni a rizsre, jól össze keverem.
Fűszerezem: só, bors, kurkuma ( de az utóbbi maximálisan elhagyható, csak szeretem ha szép sz
íne van a rizsnek).
Felforralom a vizet, mikor már forr kavarok rajta egy utolsót és a tűzhelyet a legkisebb fokozatra állítom, nem keverem !!!! soha többbééé!! 
Szépen lassan elfog róla fogyni a víz, ennek az idejét olyan 10-15 perc közé tudnám be, tökre látható lesz amikor megfőtt a rizs, mert kis lyukak keletkeznek majd a rizsen, szép látvány. Ekkora kell lekapcsolni a tűzhelyet. Ha pergős rizst szeretnénk, akkor hagyjuk rajta a fedőt, addig míg el nem párolog róla a maradék víz.

Igazából ennyi, ez a legegyszerűbb rizs főzési technika, 70 százalékban magát főzi, nekünk csak bele kell dobálnunk mindent a fazékba, majd megenni :)

Remélem tudtam nektek segíteni, akárcsak egy kicsit is ! 

Daisy. 

A bejegyzés trackback címe:

https://daisykalan.blog.hu/api/trackback/id/tr7913748090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása