Daisy Kalan | Designer | Decor for kids Hungary

Daisy Kalan

Vadas- tésztával

vegán vadas, tojásmentes tésztával.

2018. március 16. - Daisy Kalan

Jó reggelt!

8:46 van, most iszom a reggeli zöld teám, cukor és citromlé nélkül fogyasztom mint mindig, nagyon szeretem a sajátos izét, már el sem tudnám képzelni cukorral, szerintem teljesen felesleges bele. Igy, hogy zsirégető hatása van pláne feleslegesnek tartom azt, hogy minimum egy kanál cukrot tegyek bele, legyen az bármilyen fajta. Közben a kicsik itt rajzolnak mellettem, Ők már reggeliztek, müzlit kókusztejjel. Nagy valószinuséggel Ében majd hamarosan szól, hogy megint éhes, úgyhogy majd valami laktatóbbat kell készitenem. Vacsorára egyébként melegszendvicset kaptak, ketté vágtam a zsemlét, meg"vajaztam" majd tettem rá vegán felvágottat, és violife olvadós sajtot, és betettem a sütőbe. A tányérok különböző pontjára tette: kukoricát, salátát, és paradicsomot is. 
Próbálok minden este a vacsorával is változatosságot hozni nekik. 

Tegnap már nem szerettem volna leirni, hogy mit is főztem ebédre, bár akkor időrendben nem lennék megcsúszva, de arra gondoltam posztolom most reggel, majd a mai ebédet délután teszem ki, mert még azt úgyis meg kell álmodnunk, annak ellenére, hogy én ma is vadas-t fogok enni, de a többiek valami mást ennének, egyébként vadasból mindig nagyon sokat készitek mert leszoktam fagyasztani, kifejezetten sok készült tegnap, és ennek a mennyiségnek megfelelően fogom leirni a receptet, de természetesen a zöldségek mennyiségét lehet csökkenteni gond nélkül, mert a fontosabb alapanyagból mint pl a rizstejszin csak egy fog kelleni, bármennyi is a többi hozzávaló. Szóval.

Hozzávalók:

- 2 kg répa
- 3 db fehérrépa 
- 2 db hagyma 
- Zeller, izlés szerint ( jó múltkor zellerszárat főztem bele, de azt nem kell beleturmixolni)
- Petrezselyem 
- Rizstejszin 200ml
- Só, bors
- Cukor ( nádcukrot használtam)
- Mustár

Köret:
- Tojásmentes durum tészta 

Elkészités:

1. Megpucolom a zöldségeket, megmosom majd feldarabolom őket.
2. Egy nagyobb fazékba vizet engedek, és beleteszem a zöldségeket.
3. Mehet bele a só és a bors.
4. Puhára főzöm, majd amikor megfőttek belepakolászom a turmixgépbe, én teszek bele a zöldségléből is. Ezt a folyamatot addig ismétlem mig a levet leszámitva üres a fazék. A turmixgépből egyből egy olyan fazékba öntöm a szószt amiben folytathatom majd a további lépéseket.
5. Mikor már mindent leturmixoltam, tovább főzöm a pürét, csak most beleöntöm az egész tejszint, jól átkavarom, majd izesitem a cukorral, és a mustárral, ezután megkóstolom, és hogyha hiányzik még belőle valami akkor tovább fuszerezem, van amikor citromlét is nyomok bele frissen, de ez változó, attól függ, hogy van -e itthon, kifejezetten a vadas miatt nem szoktunk venni citromot. 
6. Vigyázzatok arra, hogy nagyon hamar fröcskölni kezd a szósz és sokáig forró is marad, úgyhogy ahogy a kezetekre kerül mossátok le, plusz ha fehér a konyhabútor , vagy ha olyan szinu amit simán megfog akár egy tea, vagy bármilyen gyümölcs, akkor a vadasunk sem lesz kiméletes! 
7. Én mialatt a vadast készitem a tésztát is kiszoktam főzni, most nem készült hozzá zsemlegombóc, de majd legközelebb arról is irok, hogy én miként készitem . 
8. Hogyha izben már elérte a nekünk tetszőt, akkor le is zárhatjuk a tuzhelyet, és nincs is más dolgunk mint tálalni.

Fogyasszátok egészséggel !

A tányéron a BLW újratöltve okán, rizs és szejtán is látható.

Mi a szejtán?

A vegetáriánusok körében nagyon közkedvelt alapanyag a szejtán, amelyet húspótlóként tartanak számon. Por állagú, amely nálunk többnyire tönkölybúzából készül, de elvileg készíthető más gabonából is. Sokoldalúan felhasználható, hasonlóképpen mint a hús.


A bejegyzés trackback címe:

https://daisykalan.blog.hu/api/trackback/id/tr7513742804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása